Exapro je virtuální trh pro použité stroje s okolo 50.000 stroji publikovanými na našich internetových stránkách. Navíc naše aktivita spočívá ve zprostředkování služeb a v podpoře zastoupených stran, když přijde na to uzavřít obchod. Co z nás dělá důvěryhodného partnera je osobní přístup, který nabízíme v oblasti podpory a porady a respektování jednotlivých přání klientů a partnerů, zrealizování obchodu za nejlepších možných podmínek. Uskutečnit mezinárodní obchod není snadné, hlavně protože se musí dbát na mnoho parametrů. Jeden z nich je obchodní jazyk, logistika a také přeprava, především když se musí přepravit stroj vážící mnoho tun.
Z Japonska do Mexika: jak se vypořádat s mezikontinentálním obchodem
Obchod mezi dvěma uživateli: nákup stroje, který je pořád v produkci
Exapro: první místo pro hledání strojů
Exapro jako externí obchodní zdroj
Kupující: velká společnost v Mexiku z automobilového průmyslu
Prodávající: prodejce použitých vstřikovacích lisů z Japonska, specializující se ve značce Fanuc
Stroj: Fanuc Roboshot vstřikovací lis
Výchozí situace
Kupující zkontaktoval Exapro, aby zjistil více informací o Fanuc vstřikovacím lisu. Jelikož zákazník byl Mexičan, jeden z našich španělsky mluvících agentů odpověděl na jeho žádost a případu se ujal. Naneštěstí, tento Fanuc se nedávno prodal. Rozhodli jsme se mu proto nabídnout alternativní nabídku stroje od našeho specializovaného partnera z Asie. Náš partner našel podobný stroj, nacházející se v Japonsku, předem vlastněný stroj, který nebyl skoro vůbec používaný. Kupující se rozhodl tento stroj zvážit.
Odtud začalo vyjednávání o ceně, ale bylo zapotřebí pomoci našeho agenta, protože jazyk, kterým prodávající mluvil, byla angličtina, kdežto náš Mexický klient ovládal pouze španělštinu. Časový posun mezi oběma zeměmi také komplikoval situaci. A proto zasáhli Exapro pracovníci k zajištění nepřetržitého toku informací. Poté kupující zažádal o možnost prohlídky stroje a my zařídili, že náš další věrohodný partner certifikoval dobrý stav stroje pro našeho zákazníka.
Ihned jak třetí strana potrvrdila, že stroj je ve výborném stavu, pomohli jsme se sjednáním konečné ceny a podmínek platby, jelikož toto se stalo oblastí, kde se strany nemohly dohodnout. Poté, co se vše vyjasnilo, byla zorganizována přeprava stroje. Vstřikovací lis dorazil v pořádku a je nyní v produkci v mexickém závodu.
Komunikace a serióznost jsou hlavními pvky k uzavření obchodu. Obě strany se mohou potýkat s ruznými potížemi při snaze porozumět jeden druhému. Jednak z důvodu jazykové problematiky, nebo při sjednávání podmínek dohody k oboustranné spokojenosti. Právě to je důvodem působnosti Exapro, které se stává mezičlánkem, který pomůže při zjednodušení a zrychlení procesu nabízením asistence a řešení každého nového problému, který se naskytne.
Kupující: Sklářská společnost z Portugalska
Prodávající: Francouzský výrobce forem
Stroj: Obráběcí centrum s paletami
Nejdříve portugalský klient zkontaktoval Exapro, aby zjistil více informací o stroji, který si vyhlídl na našich internetových stránkách. Sigma stroj byl stále ve výrobě v továrně prodejce. Kupující byl o situaci informován a byl rozhodnutý stroj koupit I za těchto podmínek.
Dodatečné náklady k projednání
Obchodní zástupce Exapra zkontaktoval francouzského prodejce, aby pro kupujícího získal potřebné informace a jelikož francouzský partner nemluvil anglicky, přeložili jsme emaily, které jsme obdrželi od prodávajícího a přeposlali mu je. Obě strany se rozhodly koupi uskutečnit, ale kupující zažádal o novou cenovou nabídku zahrnující demontáž a naložení stroje. Abychom mohli tuto cenu určit, museli jsme poptat cenu u společnosti zabývající se manipulací a takto těžkými a rozměrnými stroji. Pak jsme se ujistili, že všechny zúčastněné strany souhlasí s touto dodatečnou částkou, která bude pokryta kupujícím.
Poslední detaily
Poslední krok byl zorganizovat návštěvu, aby se kupující ujistil o dobrém stavu stroje a o tom, jestli bude naplňovat jeho představy. Poté co stroj prohlídl, potvrdil zájem a my jsme zařídili převoz stroje do Portugalska. Obráběcí centrum dnes pracuje ve sklářské firmě v Portugalsku. Exapro pomáhá zorganizovat prodej strojů I přesto, že jsou stále v provozu a nabízí asistenci v logistice. Na Exapro, firmy mohou kupovat a prodávat stroje bez ukončení výroby, do té doby než se objeví kupující.
Kupující: velký farmaceutický výrobce z Turecka
Prodávající: italská designová a poradenská společnost, dealeři strojů z Francie, Švýcarska a Polska
Stroje: francouzský čistící a sterilizační přístroj, italská linka na plnění a zátkování lahví, švýcarský rotační lis na tablety a polský přístroj na naplňování
Náš klient je úspěšná firma působící v chemickém sektoru a expert na nákup použitých strojů. Firma se často obrací na Exapro s otázkou nalezení požadovaného stroje nebo komunikací s prodejci. Dosud společnost nakoupila stroje hlavně s Exapro pomocí, a proto nám také pravidelně posílají, jaké stroje právě hledají.
Většina obchodů následuje stejnou předlohu
1) V prvním případu kupující nalezne stroj na našich internetových stránkách a zkontaktuje nás pro získání dodatečných informací. Pošleme proto detailní popis produktu s cenou a pokud vše splňuje požadovaná kritéria, dáme obě strany do kontaktu. Když prodejce nemluví anglicky, pomůžeme s překladem, komunikací a uzavřením obchodu.
Řešením bylo nasadit jednoho Exapro agenta, který hovoří jak francouzsky, německy, tak I italsky, aby splnil klientova očekávání v tomto vícenásobném prodeji. S asistencí rodilých mluvčích z Polska a Turecka.
2) V druhém případě nám náš klient z Turecka pošle žádost o koupi velmi specifického stroje. Ihned, jak narazíme na stroj, který by mohl kupujícímu vyhovovat, nabídneme mu ho a on se rozhodne, jestli ho nabídka zajímá. Jestli ano a kupující prokáže, že je seriózní, dáme kupujícího do kontaktu s prodávajícím. Dále se potom dohodne datum inspekce a podmínky prodeje (cena, přeprava, demontáž, datum dovozu) a konečně uzavřou obchod. Většina obchodů byla zatím úspěšná a očekáváme více úspěchů I v budoucnu.
Používání Exapra jako pomůcky pro zvýšení šance prodeje, umožňuje prodejcům strojů vložit na internet tolik strojů, kolik si přejí za účelem zvýšení jejich viditelnosti a tudíž maximalizovat šanci na nalezení seriózního kupce. Exapro agenti nabízejí pomoc s komunikací mezi stranami a zorganizování detailů prodeje, což zrychlí proces prodeje. Rychlé a snadné použití. Exapro je vysoce funkční platforma, která umožňuje zaneprázdněným prodejcům strávit co nejméně času hledáním potenciálních zákazníků.
Kupující: polská, finská, španělská, francouzská a turecká společnost
Prodávající: francouzský dealer strojů
Stroje: různé typy strojů
Náš partner je francouzský dealer, který se specializuje na stroje na ozubení a většinou poskytuje CNC nebo konvenční obráběcí stroje. Přes 60 jeho strojů je již dostupných na Exapro webových stránkách a přitahují mnoho potenciálních zákazníků z celého světa. Obdrželi jsme mnoho poptávek, které vyústily v deset úspěšných obchodů s firmami ze Španělska, Polska, Turecka, Finska a Francie. Většina klientů zatím uzavřela obchod velmi rychle, hlavně díky profesionálnímu servisu poskytovaném jak ze strany prodejce, tak ze strany Exapra.
Na Exapru je možno publikovat stroje online a delegovat organizační a komunikační část na vícejazyčného agenta, který Vás bude informovat o procesu a detailech prodeje. Kromě toho je to snadná cesta pro rychlejší uzavření obchodů bez přímého obchodování s kupujícím a také je to extra čas pro prodejce, kteří už mají mnoho svých jiných aktivit..
Úzká spolupráce s prodejcem je také výborná možnost, jak rozšířit dosud neznámé trhy. Hlavně když stroje na ozubení jsou hlavní sektor, na který se náš partner soustředí, napomáhá nám to uzavírat obchody v sektoru, který má velký potenciál, ale jen trošku prodejců.
V této případové studii prodejce využívá Exapra jako externí business zdroj (on má také svoji internetovou stránku) za účelem prodání jeho strojů a ujištění se o serióznosti kupujícího. Exapro také pomáhá v oblasti komunikace, jelikož prodejce mluví pouze francouzsky. Přes naši internetovou stránku je prodejce schopný oslovit větší trh a globálně uzavírat obchody.